راه اندازی تجهیزات آشپزخانه | بلاگ

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه

ساخت وبلاگ

داشتن خلاقیت در هر کاری این امکان را به شما می دهد که خاص باشید این خاص بودن باعث جلب کردن نظر ها و توجهات به سمت شما نیز می شود . داشتن خلاقیت در شغل رستوران داری نیز این امکان را به شما میدهد که نام رستوران شما بر سر زبان ها بیفتد و همه به سمت رستوران شما جذب شوند . البته ناگفته نماند که شما برای خاص بودن نباید دست به هر کاری بزنید . در عین حال باید آسایش مشتریان و هزینه ها را نیز در نظر داشته باشید .

تجهیزات راه اندازی رستوران صنعتی

رستوران داری نیز مانند دیگر شغل ها ، نیازمند یک سری از ابزارآلات است که شما به عنوان یک رستوران دار،وظیفه ی تهیه کردن آن را دارید . تجهیزات راه اندازی رستوران صنعتی بخش عمده ای از هزینه ها را برای شما ایجاد می کند پس نیازمند دقت فراوانی در این زمینه هستید . تهیه وسایل گران قیمت و بی کیفیت برای شما ضرر به همراه دارد . این مسئله هر چه قدر هم که زمان بر باشد شما وظیفه دارید درباره تک تک محصولاتی که قصد خریداری آن را دارید تحقیق کنید.

ابزار کاربردی رستوران صنعتی

این که وجود چه ابزاری در آشپزخانه ی شما ضروری است به آشپز یک رستوران بستگی دارد یعنی این خود شما هستید که ابزار کاربردی رستوران صنعتی را تعیین می کنید .علاوه بر آن غذایی که شما در یک آشپزخانه می پزید نیز در تعیین این وسایل اثر گذار است .برای مثال در یک کبابی چرخ گوشت است که جز ابزار کاربردی است و در یک فست فودی انواع تاپینگ و یا فر کاربردی است .

انواع خمیر گیر صنعتی

تهیه نان و خمیر به صورت تازه حس خوبی را به مشتری القا میکند و ناخودآگاه این حس در مشتری ایجاد می شود که شما برای غذایی که ارائه میکنید اهمیت قائل هستید. انواع خمیر گیر صنعتی را میتوانید در هر رستورانی که به تازگی غذا اهمیت می دهد بیابید هم چنین وجود این وسیله در ابعاد و ظرفیت بالا در تمامی نانوایی ضروری است .

یکی از مزایای این وسیله وجود آن در ظرفیت های مختلف است که حق انتخاب را برای مشتری فراهم میکند.

منبع: راه اندازی آشپزخانه صنعتی

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت: 16:04

خوردن غذا علاوه بر اینکه نیاز های بدن یک فرد را تامین میکند ، باعث ایجاد یک حس خوشحالی در فرد نیز می شود از این رو می توان غذا خوردن را یک تفریح نیز دانست .

رفتن به رستوران با دوستان و یا خانواده یک حس خوبی را به انسان القا خواهد کرد.غذا در همه جا حضور دارد چه در میهمانی ها و چه در مجالس عزاداری این مهم به این معنا است که غذا تا اندازه ی زیادی در زندگی انسان ها اهمیت دارد .

تجهیزات ضروری رستوران

اگر به تازگی یک رستوران تاسیس کرده اید و هنوز نمی دانید که چه چیزهایی باید برای این کار تهیه کنید ،باید این را بدانید که در ابتدا شما نیاز دارید که منوی رستوران خود را طراحی کنید .به این فکر کنید که می خواهید چه غذاهایی را سرو کنید .یا قصد دارید که یک کترینگ راه بیندازید یا یک رستوران بزرگ این ها عواملی هستند که تجهیزات ضروری رستوران شما را رقم خواهند زند .

تجهیزات حرفه ای آشپزخانه صنعتی

زمانی که واژه ی حرفه ای در میان می آید بدین معنا است که شما در آن کار بسیار موفق هستید . تجهیزات حرفه ای آشپزخانه صنعتی وسایلی است که در یک آشپزخانه ی حرفه ای با کادری مجرب مورد استفاده قرار می گیرد. این وسایل می توانند جزو انواع اجاق گاز و یا حتی میز کار های مختلف باشند که باعث افزایش کارایی و سرعت عمل شما می شود.

تجهیزات پخت و پز رستوران

این که هر غذایی برای آماده شدن نهایی نیاز به پختن دارد امری واضح است تنها تعداد کمی از ساندویچ های سرد هستند که نیاز به پخته شدن ندارند که این تعداد غذا هم برای یک رستوران کافی نیست . تجهیزات پخت و پز رستوران برای هر آشپزخانه ای ضروری است حتی آشپزخانه های منزل. میتوان گفت این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است این که غذا در چه مدتی پخته شود ، زیادی خام و یا سوخته نباشد همگی برای سرنوشت رستوران شما حائز اهمیت است.

منبع: راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت: 15:24

موفق بودن در شغل رستوران داری کار بسیار ساده ای نیست . این که شما بتوانید حجم زیادی از غذا را در طول روز به فروش برسانید باید فرد ماهری باشید .این عامل یکی از سختی های این حرفه است زیرا در دیگر مشاغل مانند لباس فروشی سوپر مارکت و غیره ، اگر اجناس در طول روز به فروش نرفت مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر شما یک رستوران دار باشید و نتوانید غذایتان را به فروش برسانید با ضرر مواجه خواهید شد.

وسایل اولیه تاسیس آشپزخانه صنعتی

پختن هر غذا با وسیله ای که برای آن طراحی شده باعث می شود که آن غذا بسیار خوشمزه تر و با کیفیت ترباشد برای مثال پختن کباب در فر باعث می شود که طعم واقعی آن غذا از بین برود پس اگر شما در رستوران خود کباب سرو می کنید حتما باید یک کباب پز داشته باشید .وسایل اولیه تاسیس آشپزخانه صنعتی به معنای وسایل اساسی و عمومی است یعنی میتوان گفت که در هر آشپزخانه ای باید وجود داشته باشد. ناخودآگاه تقریبا تمامی افراد اجاق گاز را جزو ضروری ترین و اولین تجهیزات آشپزخانه نام می برند که البته علاوه بر آن وسایل دیگری هم وجود دارد.

تجهیزات کارآمدی یک آشپزخانه صنعتی

میتوان به طور کلی تجهیزات کارآمدی یک آشپزخانه صنعتی را چنین معنا کرد:وسایلی که بدون وجود آن ها آشپزی سخت و دشوار خواهد بود. برای مثال میتوان از تاپینگ نام برد وسیله ای که دسترسی آشپز را به مواد غذایی آسان تر کرده و میتواند در مدت زمان کوتاهی از هر مواد غذایی که نیاز دارد استفاده کند.اگر برایتان زمان اهمیت دارد باید به فکر چنین تجهیزاتی برای آشپزخانه ی خود باشید.

لوازم طبخ  و گرم کردن غذا

گرم بودن غذا یکی از امتیازات مثبت برای آشپزخانه های صنعتی است.غذاهایی مانند کباب که در لحظه باید پخته شود و مدت زمان کمتری برای پخته شدن نیاز دارد همیشه به صورت داغ سرو می شود اما غذاهایی چون خورشت های ایرانی ، انواع آش ها و سوپ که زمان بیشتری برای پخته شدن نیاز دارند  احتمال سرد شدن بیشتری نیز دارند. در هر آشپزخانه ای وجود لوازم طبخ و گرم کردن غذا یک ضرورت محسوب میشود . وسایلی که میتوانند غذا را برای مدت طولانی گرم و تازه نگه دارند برای رستوران ها و یا تهیه غذاهایی که غذاهایی چون آش و سوپ و خورشت سرو میکنند ضروری است .

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت: 19:29

غذا یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان که بدون وجود آن ما نمی توانیم به کارهای روزمره ی خود رسیدگی کنیم . انسان ها به غذایی که در طول روز میخورند اهمیت فراوانی می دهند چرا که این غذا است که  میتواند عامل بسیاری از بیماری ها شود .

طعم مطلوب غذا میتواند لذت بخش باشد. جویندگان کار میتوانند از این نیاز بین مردم استفاده کرده و یک رستوران و یا کترینگ را تاسیس کنند .

تهیه تجهیزات حرفه ای رستوران

یک رستوران حرفه ای نیاز به تجهیزات حرفه ای نیز دارد. بسیاری از رستوران های لوکس ،در تهیه تجهیزات حرفه ای رستوران وسواس به خرج داده اند .حال شاید برایتان این سوال پیش آمده که این تجهیزات چه چیزهایی میتواند باشد .وسایلی که با آن غذا سرو میشود مانند ترولی ها یکی از این گزینه ها محسوب می شود شما تصور کنید که تا چه اندازه می تواند کلاس رستوران شما را بالا ببرد و مشتریان ناخود آگاه از این نظم حاکم بر رستوران لذت می برند البته نباید از کیفیت غذا صرف نظر کردن با وجود تمامی این وسایل این کیفیت غذا است که سهم زیادی در موفقیت یک رستوران دارد.

تاسیس رستوران صنعتی

اگر به حوصله ی آشپزی کردن را دارید و در فکر راه اندازی یک شغل هستید،تاسیس رستوران صنعتی برای شما گزینه ی مناسبی است .البته باید این را در نظر داشته باشید که که راه پر فراز و نشیبی پیش روی شما است .

تهیه فضایی برای تاسیس رستوران یکی از مهم ترین عامل ها است هم چنین تهیه وسایل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

اگر میخواهید موفق باشید خلاقیت داشته باشید .دیگر رستوران های معمولی که در آن ها تنها غذا سرو می شود قدیمی شده .شما باید در دکور رستوران،ظروفی که در آن غذا را سرو می کنید و حتی در چیدمان منوی خود خلاقیت داشته باشید . همین خلاقیت ها است که باعث شهرت رستوران شما خواهد شد.

انواع خمیر گیر صنعتی

تازه بودن مواد اولیه در تهیه کردن یک غذا بسیار اهمیت دارد زیرا هم طعم یک غذا را تحت تاثیر قرار میدهد ،هم باعث بالارفتن ارزش غذایی میشود .

تهیه  نان و انواع خمیر ها چه خمیر شیرینی و چه خمیر پیتزا بسیار اهمیت دارد .این که شما این خمیر را تازه آماده کنید در طعم غذای شما تاثیر گذار خواهد بود. انواع خمیر گیر صنعتی در ظرفیت های مختلف در بسیاری از رستوران هایی که واقعا به کیفیت غذایی که سرو میکنند اهمیت میدهند ضروری است.پس به یاد داشته باشید یکی از رموز موفقیت در حرفه ی آشپزی ،تازه بودن مواد اولیه می باشد.

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 14:02

هر خریدی نیاز به دقت دارد .شما باید برای خرید یک وسیله تمامی عامل ها را در نظر بگیرید .کاربرد آن و هزینه ای که می خواهید بابت آن بپردازید و ...

در شغل رستوران داری شما نیز باید در خرید وسایل دقت داشته باشید .البته در شغل رستوران داری تنها خرید وسایل نیست که برای شما مهم است ، فضای رستوران نیز اهمیت بالایی دارد .

وسایل مربوط به آشپزخانه صنعتی

هزینه هایی که شما برای افتتاح یک رستوران  خرج می کنید با یک دیگر فرق دارد این موضوع به این معنا است که نوع رستوران شما در هزینه ها تاثیر گذار است. ممکن است شما رستوران لوکس داشته باشید و در عین حال منوی غذای شما نیز بسیار گسترده باشد و در نقطه مقابل ممکن است یک تهیه غذای کوچک با منوی محدود داشته باشید .

وسایل مربوط به آشپزخانه صنعتی طیف بسیار گسترده ای از وسایل است که شما برای طبخ یک غذا به آن نیاز دارید .این وسایل به شما در طبخ هر چه سریع تر غذا یاری می رساند.

ابزار کاربردی رستوران صنعتی

یک سری از وسایل هستند که وجودشان در یک آشپزخانه صنعتی ضروری است برای مثال می توان از انواع اجاق گاز و یا فرها نام برد .این که در رستوران شما کدام وسایل ضروری هستند هم به نوع رستوران شما مربوط است اما یک سری از ابزار کاربردی رستوران صنعتی در همه جا مشترک است یعنی فرقی نمیکند که شما یک رستوران ایتالیایی دارید یا یک سفره خانه سنتی به هر حال شما به وجود یک اجاق گاز در رستوران خود نیاز دارید.

خرید لوازم صنعتی آشپزخانه

برنامه ریزی و بودجه بندی در کار بسیار مهم است خرید لوازم صنعتی آشپزخانه نیاز به یک مهارت و هوشمندی بالا دارد زیرا اگر شما نتوانید هوشمندانه خرید کنید بودجه مالی خود را هدر داده اید و دست آخر با انبوهی از مشکلات مواجه خواهید شد .

از تعداد وسایل گرفته تا برند محصولات این ها همه فاکتورهایی است که باید رعایت کنید یا مثلا اگر بودجه شما در آغاز کار کافی نیست شما می توانید از اجناس دست دوم کمک بگیرید زیرا آن ها با هزینه ی کمتری کار شما را راه می اندازند.

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 12:53

شغل رستوران داری جز آن دسته از مشاغلی است که نیاز به آن همیشه وجود دارد . فرقی نمیکند شما در هر تاریخ از زمان که باشید به غذا خوردن احتیاج دارید .هم چنین وجود خلاقیت در این شغل این امکان را به شما می دهد که مشهور باشید و هر روزه مشتریان زیادی به رستوران شما بیایند .پس به یاد داشته باشید که تنها مزه ی غذا مهم نیست شما باید به دکور رستوران خود نیز اهمیت بدهید.

لوازم راه اندازی فست فود صنعتی

امروزه فست فود ها با آن ظاهر جذاب وطعم های لذیذ و هم چنین تنوع بالا بسیار در میان مردم محبوب شده اند . راه اندازی یک فست فودی میتواند پولساز باشد . لوازم راه اندازی فست فود صنعتی وسایلی است که شما برای پختن انواع غذاهای فست فودی به آن نیازمند هستید .

فست فود ها غذاهایی هستند که به سرعت تهیه می شوند و بیشتر مواد اولیه آماده است .از این وسایل میتوان از فر پیتزا پز نام برد.

وسایل مورد نیاز در یک آشپزخانه

فرقی نمی کند که شما یک رستوران صنعتی دارید و یا یک آشپزخانه صنعتی به طور کلی وسایل مورد نیاز در یک آشپزخانه به تمامی ابزاری گفته می شود که در هر آشپزخانه ای مورد نیاز است یعنی بدون وجود آن ها آشپزخانه هیچ مفهومی پیدا نخواهد کرد.

این وسایل در یک آشپزخانه صنعتی به مراتب بزرگ تر خواهد بود انواع چاقوها و گاز برای پخت و پز را میتوان در این دسته در نظر گرفت .

تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی

برای اینکه بتوانید در طول روز جواب گوی نیاز مشتریان باشید و بتوانید حجم بالایی از انواع غذا را طبخ و به فروش برسانید نیاز به یک سری نیروی کار و یک سری وسایل دارید.

نیروی کار که واضح است شما میتوانید با استخدام آشپز این بخش را تامین کنید. تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی همان وسایلی است که شما به آن نیاز دارید که تهیه آن به مراتب سخت تر از استخدام نیروهای انسانی است زیرا اگر شما از آشپز خود راضی نباشید میتوانید آن را تعویض کنید اما تعویض تجهیزات آشپزخانه برای شما بار مالی به همراه خواهد داشت.

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت: 19:59

شروع هر کاری در ابتدا ممکن است سخت باشد زیرا شما با آن شغل آشنایی لازم را ندارید . حرفه ی آشپزی نیز از این قائده جدا نیست . تهیه وسایل در ابتدا با توجه به این که شما آشنایی چندانی ندارید میتواند یک چالش باشد و هم چنین سرنوشت رستوران شما را رقم بزند.حواستان باشد تهیه وسایل تا سر حد زیادی در بودجه ی شما تاثیر می گذارد.

تجهیزات پخت و پز رستوران

به طور کلی در هر آشپزخانه ای در هر نوعی که است فرقی نمی کند فست فودی باشد یا یک رستوران سنتی و یا حتی یک کافی شاپ شما به تجهیزات پخت و پز رستوران نیاز دارید .

این وسایل تمامی ابزارآلاتی را در بر میگیرد که شما میتوانید با آن غذا بپزید .

اجاق گازهای مختلفی که برای پختن برنج در انواع مختلف وجود دارد یا حتی انواع فر و تنور نیز جز این دسته می باشد .

کیفیت و کارایی این دستگاه ها از اهمیت زیادی برخورد است زیرا در طبخ غذای شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ملزومات افتتاح آشپزخانه

هر آشپزخانه ای با توجه به غذایی که قرار است در آن جا طبخ شود به یک سری از وسایل احتیاج دارد که این وسایل ، ملزومات افتتاح آشپزخانه نام دارد .

این منوی رستوران شما است که تعیین میکند به چه وسایل و ابزارآلاتی نیازمند هستید . هم چنین شیوه ی پخت و پز نیز در این وسایل تاثیر گذار است برای مثال ممکن است شما یک تهیه غذا داشته باشید بنابراین دیگر به وسایلی مانند میز و صندلی و یا انواع بشقاب و لیوان نیاز نخواهید داشت و یا ممکن است شما یک فست فودی داشته باشید قطعا دیگر به منقل کبابی نیازی نخواهید داشت .

لوازم طبخ و گرم کردن غذا

هر غذایی با توجه به دستور پخت آن نیاز به یک نوع از وسایل پخت و پزی دارد این به این معنا است که لوازم طبخ و گرم کردن غذا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال شما نمی توانید یک کباب را روی اجاق گاز کتی پزی درست کنید و یا یک پیتزا را روی منقل کباب پزی.

شما به عنوان یک رستوران دار باید در نظر داشته باشید که ابتدا وسایل ضروری را تهیه کنید و بعد به سراغ وسایل حاشیه ای بروید .

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت: 19:25

امروزه با توجه به زندگی ماشینی و وجود مشغله ی فراوان در زندگی،دیگر فرصتی برای پخت و پز باقی نمی ماند و مردم بیشتر به سمت رستوران ها و غذاهای آماده سوق پیدا کرده اند هم چنین از غذا میتوان به عنوان یک تفریح هم نام برد . در یک روز تعطیل به همراه خانواده رفتن به یک رستوران میتواند تفریح خوبی باشد. پس راه اندازی یک رستوران صنعتی میتواند شغلی پر درآمد باشد به شرط اینکه شما در این کار حرفه ای باشید.

تجهیزات راه اندازی رستوران صنعتی

وجود یک سری وسایل در هر کاری در کنار انسان باعث سهولت در کار او هم چنین بالا بردن زمان در انجام کار می شود . این امر شغل و حرفه ی رستوران داری را نیز در بر می گیرد. تجهیزات راه اندازی رستوران صنعتی شامل وسایلی می شود که هر رستورانی برای درجه یک بودن به آن نیازمند است .

تجهیزات کارآمدی یک آشپزخانه صنعتی

برای تهیه وسایل مورد نیاز در آشپرخانه ی خود به یاد داشته باشید که باید اولویت بندی کنید .این یعنی که یک سری از وسایل که ضروری است را ابتدا تهیه کنید اگر بودجه برای شما باقی ماند به سراغ وسایل دیگر بروید .تجهیزات کارآمدی یک آشپزخانه صنعتی شامل این موارد ضروری است . برای مثال انواع فر یا اجاق گاز ها و یا قابلمه جز این دسته محسوب میشود .بدون وجود چنین تجهیزاتی شما نمی توانید شغل رستوران داری را ادامه دهید.

ابزارکار آشپزخانه صنعتی

به طوری کلی میتوان ابزارکار آشپزخانه صنعتی را به مواردی که در آشپزخانه ی شما مورد نیاز است نامید . حال این موارد میتواند وسایلی باشد که شما برای آماده سازی و یا پخت و پز از آن استفاده می کنید را شامل شود.

کیفیت مطلوب این ابزار میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی طعم غذای شما داشته باشد برای مثال میتوان اجاق گاز را در نظر گرفت این اجاق گاز است که میزان پخت غذای شما را تعیین میکند و خام بودن و سوختن غذای شما از کیفیت آن می کاهد. پس در انتخاب این وسایل حرفه ای عمل کنید.

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 217 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 23:47

هر رستورانی برای این که به شهرت و موفقیت برسد و بتواند برای خودش مشتریانی ثابت داشته باشد نیاز دارد در همان آغاز کار یک سری از عوامل را رعایت کنند . این عوامل از تهیه وسایل مختلف گرفته تا نوع منو و آشپز را در بر میگیرد. تاسیس و موفق نگه داشتن یک رستوران چه در زمینه ی فست فودی یا به طور کلی در هر سبکی نیاز به تلاش فراوان دارد.

تجهیزات ضروری رستوران

وجود عوامل مختلفی در کار رستوران داری باعث تاثیر بر میزان کیفیت کار شما و تعداد مشتری می باشد . میزان این تاثیر گذاری در هر یک از عوامل مختلف متغیر است گاه در یک عامل زیاد و گاه کم است. تجهیزات ضروری رستوران یکی از عواملی است که تاثیر فراوان و مستقیمی بر روی کار شما می گذارد . تهیه این تجهیزات بر عهده ی فردی است که قصد تاسیس رستوران را دارد اگر فرد در تهیه این وسایل حرفه ای عمل کند قطعا از درآمد خوبی خواهد داشت.

تجهیزات حرفه ای آشپزخانه صنعتی

دسته بندی کردن و تقسیم هر یک از ابزارآلات به دسته های مختلف میتواند از نظر هزینه و زمان بندی خرید به شما یاری ببخشد. تجهیزات حرفه ای آشپزخانه صنعتی شامل تمامی وسایلی می شود که شما چه در پختن غذا و چه در سرو غذا به آن نیاز دارید . تهیه این وسایل به صورت هوشمندانه به شما در کاهش هزینه ها کمک شایانی خواهد کرد. اگر قصد دارید یک رستوران شیک داشته باشید به شما توصیه میشود که در تهیه تجهیزات آشپزخانه وسواس داشته باشید .

وسایل تاسیس آشپزخانه صنعتی

ابزارآلاتی که بتوان با آن ها غذا را گرم نگه داشت و یا غذا را پخت وسایلی که از آن برای خرد کردن استفاده می شود و انواع ماهیتابه ها و مواد غذایی را میتوان در دسته ی وسایل تاسیس آشپزخانه صنعتی قرار داد . درواقع به هر وسیله ای که نمیتوان بدون وجود آن ها یک رستوران را راه اندازی کرد جز این دسته محسوب می شوند .به طور کلی میتوان گفت وجود این وسایل است که آینده ی رستوران شما را رقم خواهد زد.

منبع:راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 239 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 22:47

خورش داوود پاشا یا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» یکی دیگر از غذا‌های اصیل و قدیمی ترکیه‌ای است که از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، یکی از شاهزاده‌های مشهور عثمانی گرفته است.

این خورش خوشمزه که یک جور‌هایی شبیه خورش فسنجان خودمان است (البته بسیار ساده‌تر و بدون گردو) در کشور‌های سوریه و یونان هم پرطرفدار است در ایران هم بسیار مشهور و محبوب است، چون هم بسیار لذیذ است و هم خیلی سریع آماده می‌شود. طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه با گوشت چرخ کرده یا مرغ را دراین مطلب بخوانید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده مخلوط: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط و ۱ عدد بزرگ

پودر نعنا خشک: دو قاشق مرباخوری

رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوری

آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد معمولی: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز‌ها را ریز و نگینی خرد کنید. پیاز‌ها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. به پیاز‌های در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. وقتی پیاز‌ها طلایی شدند پودر نعنا را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید. سپس رب انار را اضافه کنید، دو لیوان آب بریزید و اجازه دهید این ترکیب جوش بیاید و غلیظ شود.

در این فاصله گوشت خورش را آماده کنید. یک عدد پیاز بزرگ را رنده کنید، آب پیاز را بگیرید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و ادویه و ۳ قاشق غذاخوری آرد معمولی هم به آرد اضافه کنید. گوشت را با ادویه و آرد و پیاز خوب ورز دهید و به صورت قلقلی درآورید. به مدت یک ساعت گوشت‌های قلقلی را در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.

حالا گوشت‌های قلقلی را در مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید. سپس گوشت‌های قلقلی سرخ شده را به مایه پیاز و رب اناری که درست کرده بودید اضافه کنید و اجازه دهید خورش داوود پاشا روی شعله ملایم گاز خوب جا بیفتد و مزه بگیرد. خورش داوود پاشا یک خورش کم آب و غلیظ است. خورش داوود پاشا را با نان یا برنج میل کنید.

نکته

خورش داوود پاشا را با مرغ هم می‌توانید درست کنید. برای این کار از گوشت چرخ کرده مرغ به جای گوشت چرخ کرده مخلوط استفاده کنید. اگر هم به جای مرغ از گوشت بوقلمون استفاده می‌کنید که چه بهتر. اگر طعم رب انار را دوست ندارید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در این صورت رب را هم با پیاز سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته شود.

منبع: سایت برترین ها

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1398 ساعت: 22:22

بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون نوعی اختلال مغزی است که با گذشت زمان بدتر می شود. این باعث می شود سلولهای عصبی در قسمتی از مغز به نام توده سیاه بمیرند. این قسمت از مغز برای کنترل حرکت مهم است. به همین دلیل است که افراد مبتلا به پارکینسون اغلب حرکات غیر طبیعی را نشان می دهند. درمان ها می توانند به علائم کمک کنند ، اما هیچ راهی برای کند کردن سرعت و یا برعکس کردن شرایط وجود ندارد.

 

چه عواملی باعث آن می شود؟

هیچ کس دقیقاً نمی داند که چرا یک شخص مبتلا به پارکینسون می شود. احتمالاً به دلیل ترکیبی از چیزها از جمله ژن ها و قرار گرفتن در معرض سموم خاص است. معمولاً هیچ راهی برای پیش بینی اینکه چه کسی به پارکینسون مبتلا می شود یا چرا وجود ندارد

 

چه کسی به پارکینسون مبتلا می شود :

زن و مرد هر دو در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون هستند اما در مردان 1.5 برابر بیشتر است. همچنین در افراد مسن رایج تر است. از هر 100 مورد فقط 4 نفر در افراد زیر 50 سال اتفاق می افتد. هر سال حدود 60،000 نفر در ایالات متحده متوجه می شوند که دارای پارکینسون هستند. حدود 1 میلیون نفر در ایالات متحده و 10 میلیون در سراسر جهان این شرایط را دارند.

 

علائم بیماری پارکینسون :

لرزش: لرزش معمولاً از یک اندام شروع می شود ، اغلب دست یا انگشتان دست، ممكن است انگشت شست و سبابه به جلو و عقب و روی هم می لغزند، ممکن است دست شما هنگام استراحت بلرزد.

 

حرکت آهسته (برادی کینزی): با گذشت زمان ، بیماری پارکینسون ممکن است حرکت شما را کند کرده و کارهای ساده را دشوار و وقت گیر کند. ممکن است مراحل قدم زدن شما کندتر شود. ممکن است خارج شدن از صندلی کاری دشوار باشد. ممکن است هنگام راه رفتن پاهای خود را بکشید.

 

عضلات سفت و سخت : سفتی عضلات ممکن است در هر قسمت از بدن شما رخ دهد. عضلات سفت می تواند دردناک باشد و دامنه حرکت شما را محدود کند.

 

اختلال در تعادلممکن است در نتیجه بیماری پارکینسون دچار عدم تعادل شوید.

 

از دست دادن حرکات خودکارممکن است توانایی انجام حرکات ناخودآگاه از جمله چشمک زدن ، لبخند زدن و ... کاهش داده شود.

 

گفتار تغییر می کند: ممکن است آرام ،  آهسته و یا با تردید صحبت کنید

 

نوشتن تغییر می کند: ممکن است نوشتن دشوار باشد و نوشتن شما ممکن است کوچک به نظر برسد.

 

پارکینسون یک بیماری پیشرونده است. این بدان معنی است که معمولاً علائم شما به مرور زمان وخیم تر می شوند. علائم پارکینسون نیز در افراد مختلف متفاوت است. چه سرعت وخیم تر می شود و چه شدت آن می تواند بسیار متفاوت باشد. علائم اولیه ممکن است به راحتی نادیده گرفته یا رد شود. آنها ممکن است از یک طرف بدن شما شروع شده و در طرف مقابل نمایان شوند

 

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

اگر شما هر یک از علائم مرتبط با بیماری پارکینسون را دارید، به پزشک خود مراجعه کنید نه تنها برای تشخیص وضعیت شما بلکه برای رد سایر دلایل علائم .

 

منبع : سایت بیتوته

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 251 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1398 ساعت: 22:20

شروع هر کاری در ابتدا دشوار است اما با گذر زمان و یاد گرفتن راه و چاه در هر کاری ، شما میتوانید به راحتی مشغول شوید . برای مثال راه اندازی یک رستوران صنعتی در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد شما نمیدانید که باید چقدر غذا بپزید تا غذا کم یا زیاد نباشد . اما بعد از گذشت زمان و جذب مشتری شما به راحتی میتوانید کار را انجام دهید .

فر دیزی 40 نفره

دیزی یکی از غذاهای بسیار مقوی  و محبوب ایرانی است کمتر کسی وجود دارد که این غذا را دوست نداشته باشد و حاضر به خوردن آن  نباشد . حتی بسیاری از توریست هایی که به ایران سفر می کنند این غذا را سفارش می دهند.

برای پختن یک دیزی مرغوب علاوه بر داشتن ظروف دیزی ، به یک فر دیزی 40 نفره نیازمند هستید . این وسیله در ظرفیت های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید بر اساس تعداد مشتریان خود از این دستگاه سفارش دهید.

خرید تجهیزات تالار پذیرایی

اگر میخواهید یک تالار پذیرایی افتتاح کنید ، باید خرید تجهیزات تالار پذیرایی را در اولویت هدف خود قرار دهید.

این تجهیزات شامل تمامی مواردی است که شما چه در آشپزخانه  و چه در سالن به آن نیازمند هستید می شود.اصلی ترین رکن یک مهمانی علاوه بر منظم بودن ظاهر سالن و غیره خوب بودن طعم غذا و کیفیت آن است. شما برای اینکه یک کار پر رونق داشته باشید باید توجه بالایی به قسمت آشپزخانه تالار پذیرایی خود داشته باشید.

خرید تجهیزات فست فود

فست فود ها امروزه به دلیل طعم بسیار خوبی که دارند بسیار مورد استقبال و درخواست قرار گرفته اند هم چنین یکی دیگر از عواملی که موجب محبوبیت این غذا شده پخت سریع آن است . پس راه اندازی یک فست فودی میتواند شغل مناسبی باشد.

خرید تجهیزات فست فود جزو سخت ترین و مهم ترین مراحل برای راه اندازی یک فست فودی است زیرا تجهیزات مناسب در کار شما تاثیر مستقیم خواهد داشت . این تجهیزات شامل تمامی وسایل و ابزارآلاتی می باشد که شما از آن ها برای پخت انواع غذاهای فست فودی استفاده میکنید.

تجهیزات سلف سرویس

تجهیزات سلف سرویس بخش بسیار مهمی در یک آشپزخانه صنعتی است زیرا تمام مشتریان به طور مستقیم با آن سرو کار دارند از این رو نظافت این بخش و ظاهر آن بسیار دارای اهمیت می باشد . دادن حق انتخاب به مشتری ، یعنی اینکه مشتری هر مقدار از غذایی که میخواهد را انتخاب کند یک امتیاز مثبت برای یک رستوران می باشد.

تجهیزات رستورانی

تجهیزات رستورانی به طور کلی به مواردی گفته می شود که شما به وسیله ی آن یک غذا را آماده میکنید از انواع ظروف و قابلمه گرفته تا انواع اجاق گاز ها. بدون وجود این موارد یک آشپزخانه معنی پیدا نمیکند.از آن جایی که این عوامل رکن اصلی یک آشپزخانه است ، انتخاب صحیح و هوشمندانه این وسایل نیز تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت غذایی که میپزید میگذارد.

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 715 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1398 ساعت: 22:16

شروع هر کاری در ابتدا دشوار است اما با گذر زمان و یاد گرفتن راه و چاه در هر کاری ، شما میتوانید به راحتی مشغول شوید . برای مثال راه اندازی یک رستوران صنعتی در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد شما نمیدانید که باید چقدر غذا بپزید تا غذا کم یا زیاد نباشد . اما بعد از گذشت زمان و جذب مشتری شما به راحتی میتوانید کار را انجام دهید .

فر دیزی 40 نفره

دیزی یکی از غذاهای بسیار مقوی  و محبوب ایرانی است کمتر کسی وجود دارد که این غذا را دوست نداشته باشد و حاضر به خوردن آن  نباشد . حتی بسیاری از توریست هایی که به ایران سفر می کنند این غذا را سفارش می دهند.

برای پختن یک دیزی مرغوب علاوه بر داشتن ظروف دیزی ، به یک فر دیزی 40 نفره نیازمند هستید . این وسیله در ظرفیت های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید بر اساس تعداد مشتریان خود از این دستگاه سفارش دهید.

خرید تجهیزات تالار پذیرایی

اگر میخواهید یک تالار پذیرایی افتتاح کنید ، باید خرید تجهیزات تالار پذیرایی را در اولویت هدف خود قرار دهید.

این تجهیزات شامل تمامی مواردی است که شما چه در آشپزخانه  و چه در سالن به آن نیازمند هستید می شود.اصلی ترین رکن یک مهمانی علاوه بر منظم بودن ظاهر سالن و غیره خوب بودن طعم غذا و کیفیت آن است. شما برای اینکه یک کار پر رونق داشته باشید باید توجه بالایی به قسمت آشپزخانه تالار پذیرایی خود داشته باشید.

خرید تجهیزات فست فود

فست فود ها امروزه به دلیل طعم بسیار خوبی که دارند بسیار مورد استقبال و درخواست قرار گرفته اند هم چنین یکی دیگر از عواملی که موجب محبوبیت این غذا شده پخت سریع آن است . پس راه اندازی یک فست فودی میتواند شغل مناسبی باشد.

خرید تجهیزات فست فود جزو سخت ترین و مهم ترین مراحل برای راه اندازی یک فست فودی است زیرا تجهیزات مناسب در کار شما تاثیر مستقیم خواهد داشت . این تجهیزات شامل تمامی وسایل و ابزارآلاتی می باشد که شما از آن ها برای پخت انواع غذاهای فست فودی استفاده میکنید.

تجهیزات سلف سرویس

تجهیزات سلف سرویس بخش بسیار مهمی در یک آشپزخانه صنعتی است زیرا تمام مشتریان به طور مستقیم با آن سرو کار دارند از این رو نظافت این بخش و ظاهر آن بسیار دارای اهمیت می باشد . دادن حق انتخاب به مشتری ، یعنی اینکه مشتری هر مقدار از غذایی که میخواهد را انتخاب کند یک امتیاز مثبت برای یک رستوران می باشد.

تجهیزات رستورانی

تجهیزات رستورانی به طور کلی به مواردی گفته می شود که شما به وسیله ی آن یک غذا را آماده میکنید از انواع ظروف و قابلمه گرفته تا انواع اجاق گاز ها. بدون وجود این موارد یک آشپزخانه معنی پیدا نمیکند.از آن جایی که این عوامل رکن اصلی یک آشپزخانه است ، انتخاب صحیح و هوشمندانه این وسایل نیز تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت غذایی که میپزید میگذارد.

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1398 ساعت: 22:04

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف سس مایونز باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان مانند سرطان می‌شود و می‌تواند سیستم ایمنی را ناتوان کند.

  خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره سس مایونز گفت: سس های مایونز مخصوصا آنهایی که تجارتی یا صنعتی هستند معمولا با چربی ناسالم درست شده و ارزش افزوده بسیار کمی دارند.

 او افزود: توصیه بنده به افراد استفاده از سس های خانگی است چرا که سس های کارخانه ای یا صنعتی دارای روغن گیاهی بوده و مقدار بسیار زیادی از امگا ۶ را برای بدن تامین می کنند.

 این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به امگا 6 موجود در روغن های گیاهی اظهار کرد: نسبت امگا۶ موجود در سس های صنعتی به نسبت امگا ۳ بسیار زیاد است و می تواند مقاومت بدن انسان را در مقابل بیماری های التهابی کاهش دهد.

 روغن گیاهی موجود در سس مایونز باعث بروز کدام بیماری ها می شود؟

رحمانی درباره روغن گیاهی موجود در سس های مایونز گفت: سس های مایونز به علت اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی روغن گیاهی هستند می توانند باعث تشدید بیماری های گوناگونی مانند بیماری های قلبی_ عروقی، بعضی سرطان ها بیماری های خود ایمنی، دیابت نوع ۲ و پوکی استخوان در افراد شوند و اینگونه افراد بهتر است از مصرف سس های مایونز خانگی و کارخانه ای پرهیز کنند.

 این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: روغن های گیاهی در برنامه غذایی روزانه افراد هم مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه این روغن ها به قدری مضر هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را از همه جهات کم توان کرده و افراد را با مشکلات جدی رو به رو سازند.

 رحمانی درباره نوع روغن انتخابی برای پخت و پز گفت: روغن زیتون از آنجایی که امگا 3 بیشتری نسبت به بقیه روغن ها دارد اما حاوی مقدار زیادی هم امگا 6 است و بهتر است افراد در مصرف این روغن حد تعادل خود را رعایت کنند.

 این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به شکر موجود در سس های مایونز اظهار کرد: در یک قاشق غذا خوری سس های کم چرب یا معمولی یک گرم شکر و در سس های پر چرب بیش از 4 گرم شکر (یعنی معادل یک قاشق چای خوری) وجود دارد. بنابراین؛ افرادی که به فکر سلامتی خود هستند نباید از این ماده غذایی خطرناک و مضر استفاده کنند.

 رحمانی درباره مواد نگهدارنده موجود در سس های مایونز گفت: کارخانه ها نگهدارنده های موجود در سس های مایونز را به علت عمر طولانی و جلوگیری از خراب شدن به آنها اضافه می کنند و مصرف زیاد آنها باعث بروز حالت تهوع، سردرد و زخم های عفونی می شود.

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مواد جایگزینی به جای مصرف سس مایونز گفت: بهترین جایگزین برای سس های مایونز استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری مانند ماست، لیموی تازه، نارنج تازه و مقدار بسیار کمی روغن زیتون همراه با مصرف سالاد است.

رحمانی درباره مضرات سس های مایونز بر جنین گفت: مصرف سس های مایونز به مراتب بر گروه های حساس و آسیب پذیر مانند خانم های باردار، شیرده یا جنین تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دریافت مواد مغذی سالم و انرژی زا در آنها می شود.

منبع: سایت انتخاب

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 251 تاريخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 14:06

ابتدا زرده و سفیده را جدا کنید و سفیده ها را با همزن بزنید تا پف کند و سفید شود تا حدی که از ظرف بیرون نریزد، سپس زرده و شکر و آب جوش و وانیل و عسل را می زنیم تا پف کند. سفیده را به زرده اضافه کنید کم کم آرد و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک دورانی هم بزنید. فر را از قبل در دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید و مواد را روی آن بریزید و آن را یکدست پهن کنید و در به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار بدهید تا بپزد و بعد از پخت حدود 5 دقیقه روی سینی فر را بپوشانید تا سرد شود و بعد کیک را روی دستمال برگردانید و کاغذ روغنی آن را جدا کنید.

 

و بعد کیک را با همان دستمال رول کنید، و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهید. و سپس آن را خارج کنید و وسط کیک خامه بمالید می توانید فیلینگ موز یا گیلاس قرار بدهید و آن را رول کنید و روی آن را با خامه یا شکلات، پودر قند، پودر کاکائو و هر چیزی که دوست داشتید تزیین کنید. سپس داخل یخچال قرار بدهید و بعد از یک ساعت آن را برش بزنید و نوش جان کنید.

کیک را خوب له کنید. شیر را کم کم اضافه کنید تا زمانیکه کیک پودر شده خودش را بگیرد.

 

شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید اگر از شکلات تلخ استفاده کردید 1 قاشق عسل به شکلات اضافه کنید و در آخر به شکلات 50 گرم کره اضافه کنید. اضافه کردن کره اختیاری است.

 

اگر باز هم کیکتان احتیاج به شیر دارد کمی شیر به شکلات اضافه کنید و به کیک اضافه کنید (باید مراقب باشید شیر را در حدی اضافه کنید که کیک تان حالت خمیری نگیرد) بنابراین اضافه کردن شیر دست خودتان است و باید خودتان تشخیص بدهید.

 

دو لایه سلفون را داخل سینی پهن کنید کیک را روی سلفون پهن کرده و با دست صاف و یکدست کنید.

 

خامه قنادی را روی کیک بکشید و با کمک سلفون رول کنید و به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار بدهید که خودش را بگیرد.

 

بعد از چند ساعت رولت را از یخچال بیرون بیاورید و با سس شکلات تزئین کنید. (شکلات را بنماری کنید و به آن خامه یا شیر اصافه کنید و روی حرارت قرار بدهید که سس به غلظت مناسب برسد و سپس روی رولت بریزید) و باز داخل یخچال قرار بدهید و بعد از اینکه خوب منسجم شد آن را برش بزنید.

اگر می خواهید رولتی که در منزل تان درست می کنید مانند رولت های آماده شود کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

 زرده تخم مرغ را در ظرف کوچک تری هم بزنید تا حداکثر حجم را بگیرد. هنگام افزودن شکر، همزن را باید روی درجه تند قرار دهید تا مایه ای غلیظ، کم رنگ و سبک به دست بیاید.

 آرد ذرت را جایگزین یک سوم آرد کیک کنید تا هنگام لوله کردن از شکستن آن پیشگیری شود.
قبل از اندازه گیری همه ی مواد خشک را با هم 3 بار الک کنید.


سفیده هم زده شده را به آرامی به مخلوط زرده اضافه کنید تا هوای موجود در آن خالی نشود زیرا این امر باعث سفت شدن و از بین رفتن پف کیک می شود.

 مایه را به آرامی در قالب صاف کنید.
نگذارید کیک به مدت طولانی روی سینی مشبک بماند و خنک شود، زیرا این امر باعث خشک شدن کیک خواهد شد.
در صورت چسبیدن کاغذ روغنی به پشت کیک، کاغذ را با آب کمی خیس کنید تا به راحتی جدا شود.

اگر لبه های کیک رولت خشک شد، لبه های خشک را که نازک تر است را ببرید تا راحت تر لوله شود.
پس از کمی چرب کردن کاغذ روغنی، آن را به کمی آرد آغشته کنید تا کیک نچسبد.

منبع: سایت بیتوته

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 14:05

در هر حرفه ای شما نیازمند یکسری وسایل و ابزار آلات هستید این وسایل به کار شما سرعت می بخشند. اگر شما در انتخاب این وسایل ناشیانه عمل کنید هر چه قدر هم که خودتان حرفه ای باشید باز در کارتان با شکست مواجه خواهید شد . برای مثال شما یک آشپز حرفه ای هستید اما گاز یا فری که میخواهید با آن غذا را طبخ کنید مناسب نیست در نتیجه چیزی جز سوختن غذا یا خام مانمدن آن برای شما نمی ماند.

خمیر گیر 8 کیلویی

همان طور که پیدا است خمیر گیر 8 کیلویی به نسبت دیگر خمیر گیر ها ظرفیت بسیار کمتری دارد و این امر سبب شده شما بتوانید از این وسیله در محیط های  آشپزخانه های کوچک و یا حتی منازل از این وسیله استفاده کنید .

پختن نان و شیرینی همواره به یک خمیر گیر نیاز دارد . این دستگاه کار شما را برای آماده سازی انواع خمیر ها راحت تر کرده و شما میتوانید در زمان کمتری انواع نان و کیک و شیرینی را آماده سازی کنید.

دستگاه آب گوجه گیری

گوجه فرنگی همواره به عنوان یکی از چاشنی ها در انواع غذاها چه ایرانی و چه خارجی مورد استفاده است . حال اشکال استفاده از گوجه فرنگی با یکدیگر فرق میکند میتواند به صورت رب باشد یا آب گوجه.

دستگاه آب گوجه گیری ابزاری است به منظور آماده سازی این چاشنی برای انواع کباب ها و خورشت های ایرانی .

شما میتوانید مقدار بالایی از گوجه فرنگی را با این دستگاه آماده سازی کنید.

فر دیزی پزی 32 تایی

دیزی یک غذای محبوب و اصیل ایرانی است که بسیار لذیذ و دارای ارزش غذایی بالا است.  اگر تازه تصمیم گرفته اید که یک رستوران تاسیس کنید و دیزی را در منوی خود قرار داده اید بهتر است از فر دیزی پزی 32 تایی استفاده کنید .

این وسیله ظرفیت کمتری دارد و برای تازه کاران مناسب تر است.

حواستان باشد که فوت و فن های دیزی را خوب رعایت کنید تا بتوانید یک دیزی با طعم اصیل ارائه دهید.

فر دیزی پز 80 تایی

اگر شما یک دیزی پزی پر مشتری دارید و هر روزه باید حجم بالایی از دیزی را آماده کنید ، به شما پیشنهاد می شود از فر دیزی پز 80 تایی استفاده کنید زیرا این وسیله ظرفیت بالاتری خواهد داشت و شما میتوانید سریع تر جواب گوی مشتریان باشید .

این وسیله در هر مدلی که باشد قابلیت تمیز کردن دارد و ظاهر زیبای آن سبب نا متعادل شدن آشپزخانه ی شما نخواهد شد.

فر دیزی 64 تایی

تنوع در ظرفیت های فر دیزی پزی سبب شده که شما بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید .فر دیزی 64 تایی نیز یکی دیگر از انواع فر دیزی است شما با توجه به تعداد مشتریان ، فضای آشپزخانه و دیگر غذاهایی که ارائه میدهید حق انتخاب دارید.

اگر تنها غذایی که ارائه میدهید دیزی است بهتر است از فر با ظرفیت بالاتری استفاده کنید اما اگر علاوه بر دیزی غذاهای دیگری نیزطبخ میکنید بهتر است از فر با ظرفیت کمتر کمک بگیرید.

 

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 721 تاريخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 14:00

دلمه قارچ با مرغ یا همان قارچ شکم پر از خوش مزه‌ترین نوع دلمه می‌باشد، این غذا را می‌توان در دسته پیش غذا‌ها و یا فینگرفود‌ها قرار داد. همچنین این غذا برای کودکان بسیار مناسب است. به دلیل داشتن قارچ و مرغ که از برترین مواد گروه پروتئینی محسوب می‌شوند، ارزش غذایی بسیاری را به خود اختصاص داده اند. دلمه قارچ این قابلیت را دارد که بتوانید مواد اولیه آن را متناسب با سلیقه و ذائقه غذایی خود تغییر داده و مواد آن را کم و یا زیاد کنید. دلمه قارچ به دلیل طعم خوب و خواص فراوان بین کودکان به محبوبیت رسیده است. قارچ به دلیل داشتن ویتامین D بسیار در جلوگیری و شیوع سرطان‌ها در بدن نقش دارد. به علاوه این ماده خوراکی مفید در درمان بیماری‌هایی از جمله دیابت، کم خونی و فشار خون و همچنین کاهش وزن مناسب، کنترل جذب مواد غذایی برای بدن و تقویت استخوان‌ها اثر گذار می‌باشد. قارچ‌ها در انواع پلو‌ها و خورش‌ها توسط افراد به مصرف می‌رسند.

مناسب‌ترین روش مصرف قارچ در زمینه بهداشتی پخت آن ذکر شده است؛ چرا که با پختن و حتی بخارپز کردن قارچ به جای سرخ کردن می‌توان بسیاری از خواص و ارزش این ماده را حفظ کرد. باید در تهیه قارچ از بازار برای این نوع غذا قارچ‌های متوسط، سفت و سالم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قارچ استفاده شده در این دلمه از قارچ‌های خوراکی است و با قارچ‌های سمی و مضر که باید از آن‌ها اجتناب کرد، تفاوت دارد.

مواد لازم

قارچ: نیم کیلوگرم

سینه مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد

فلفل دلمه ای: ۱ عدد

پنیر موزارلا: ۲۰۰ گرم

سس گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

موادلازم برای سس:

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

شیر: ۱ پیمانه

کره: ۵۰ گرم

مراحل پخت

۱. ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک و مناسبی خرد کنید.

۲. سپس آن را همراه با روغن زیتون و پیازی که به قطعات ریز خرد کرده اید، در تابه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید.

۳. بعد از تفت مواد ادویه‌های لازم را به مرغ تفت داده شده اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا بخارپز شوند.

۴. چند دقیقه بعد فلفل دلمه‌ای و سس گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید.

۵. در این بخش قارچ‌های شسته شده را خشک کنید و دسته آن را جدا کنید تا داخل قارچ خالی شود.

۶. برای تهیه سس: ابتدا کره را در ظرفی بریزید تا آب شود.

۷. سپس آرد را اضافه کنید و با کره خوب مخلوط کنید.

۸. پس از آنکه کره و آرد خوب مخلوط شدند کم کم شیر به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۹. پس از انکه تمام شیر را اضافه کرد هر ادویه و گیاه معطری که دوست دارید را اضافه کنید و مجدد سس را هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسید.

۱۰. سپس داخل قارچ‌های آماده شده را با مواد اولیه پر کنید و روی آن را ابتدا با سس تهیه شده و بعد پنیر موزارلا بریزید.

۱۱. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

۱۲. قارچ‌ها را داخل سینی فر بگذارید.

۱۳. ۲۰ دقیقه بگذارید دلمه‌ها بپزد.

۱۴. دلمه‌ها را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن نوش جان کنید.

منبع:سایت برترین ها

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1398 ساعت: 15:16

رئیس پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران، با بیان اینکه تغذیه سالم باعث تکامل مغز کودک می‌شود، گفت: چاقی و اضافه‌وزن مادران، می‌تواند باعث بروز سندرم متابولیک و چاقی در کودک شود!

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علی اکبر سیاری، رئیس پانزدهمین کنگره کودکان و نوجوانان ایران، با بیان اینکه تکامل مغز، مهم‌ترین بخش سلامتی کودک است، اظهار کرد: هنگام تولد، 100 تریلیون سلول عصبی وجود دارد که هر سلول، 1000 سیناپس دارد و توانمندی بالقوه مغز، مرتبط با این سیناپس‌ها است.

وی افزود: تغذیه سالم، به‌خصوص در سه سال اول زندگی، نقش بسیار مهمی در تکامل مغزی کودک دارد، به‌طوری که اگر تغذیه مناسب وجود نداشته باشد، بسیاری از این سیناپس‌های عصبی از بین می‌روند.

سیاری با بیان اینکه کودکان دچار سوء تغذیه تعداد سیناپس‌های کمتری نسبت به کودکان سالم دارند، هشدار داد: میزان ید، آهن و ویتامین‌های غذای کودک، می‌تواند بر بهره هوشی او اثر بگذارد.

وی با هشدار نسبت به افزایش شیوع چاقی و اضافه‌وزن در جهان، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اگر روند کنونی تا سال 2025 ادامه پیدا کند، حدود 11 درصد کودکان زیر پنج سال، دچار اضافه‌وزن و چاقی خواهند شد.

رئیس پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران هشدار داد: مطالعات نشان داده است که چاقی و اضافه‌وزن مادران، می‌تواند باعث بروز سندرم متابولیک و چاقی در کودک شود

وی با اشاره به تاثیر عوامل ژنتیکی در ابتلا به چاقی، تصریح کرد: تاکنون 300 ژن به‌عنوان ژن‌های دخیل در چاقی شناخته شده‌اند؛ بنابراین یکی از عوامل چاقی، ژنتیک است‌.

سیاری افزود: سایر عوامل چاقی و اضافه‌وزن، شامل مصرف برخی داروها، رژیم غذایی ناسالم، کم‌تحرکی، ساعت خواب و مشکلات روحی است.

وی با بیان اینکه 76 درصد علت مرگ در جهان، NCD (بیماری‌های غیرواگیر) است، یادآور شد: دیابت، سندرم متابولیک، پوکی استخوان، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس، بی‌اختیاری ادرار  از عوارض چاقی و عواملی برای کاهش کیفیت زندگی فرد و افزایش مرگ‌و‌میر هستند.

ضرورتافزایش آگاهی جامعه نسبت به تغذیه کودکان

دکتر غلامرضا خاتمی، عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران، با تاکید بر اهمیت توجه به تغذیه سالم در 1000 روز اول زندگی، اظهار کرد: به‌علت گستردگی مواد غذایی، اگر عناصر غذایی مختلف، با کیفیت و حجم کافی به بدن کودک نرسند، مشکلات جدی ایجاد می‌شود‌.

وی سخنان خود را با ارائه مثالی ادامه و هشدار داد: کمبود آهن باعث کاهش یادگیری و مشکل در انجام تکالیف مدرسه در کودکان می‌شود؛ در صورت کمبود کلسیم، پوکی استخوان در آینده ظاهر می‌شود و اگر میزان پروتئین غذای کودک به میزان کافی نباشد، سوء تغذیه رخ می‌دهد.

وی با انتقاد نسبت به پایین بودن آگاهی جامعه نسبت به مسائل تغذیه‌ای، تصریح کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد درباره تغذیه کودکان، هنوز شاهد اشتباهات متعدد در تغذیه کودکان جامعه خود هستیم، بنابراین امیدواریم با ادامه فعالیت‌های علمی و همکاری متخصصین تغذیه و پزشکان، آگاهی جامعه را نسبت به مسائل تغذیه‌ای افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 391 تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1398 ساعت: 15:15

نان و شیرینی و بسیاری از خوراک های ایرانی و فرنگی برای طبخ شدن نیاز به آماده کردن خمیر دارد. خمیرها انواع مختلفی دارند که این تفاوت به علت کم و یا زیاد شدن برخی از موارد در آن است .

تهیه خمیر در تمامی شیرینی فروشی ها و در بسیاری از رستوران ها رایج است.

خمیر گیر 15 کیلویی

خمیر گیر 15 کیلویی برای آماده سازی انواع خمیرها در خانه میتواند مناسب باشد زیرا حجم آن به نسبت دیگر محصولات کمتر است.

هم چنین اگر شما یک شیرینی فروشی کوچک و یا یک رستوران تازه تاسیس دارید این محصول برای شما مناسب خواهد بود. همان طور که از نام این دستگاه پیدا است به علت حجم کمی که دارد فضای کمتری را نیز اشغال خواهد کرد.

خمیر گیر 30 کیلویی

در بسیاری از رستوران های فست فودی خصوصا رستوران هایی که انواع  پیتزاها در منوی آن ها وجود دارد ، تهیه یک خمیر گیر با ظرفیت مناسب حائز اهمیت است.

تهیه یک خمیر نرم و لطیف پیتزا میتواند تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا داشته باشد .در رستوران هایی که کیفیت غذا برایشان مهم است ، نان ساندویچ ها و برگر ها را نیز خودشان طبخ میکنند .برای آماده سازی تمامی این موارد شما نیازمند یک خمیر گیر 30 کیلویی می باشید .

خمیر گیر 20 کیلویی

برخی از شیرینی ها هستند که باید همیشه به صورت تازه خورده شود بنابراین تهیه آن ها در حجم بالا یک چالش محسوب می شود زیرا اگر تمامی آن فروش نرود شما با ضرر مواجه می شوید.

خمیر گیر 20 کیلویی برای تهیه خمیر با حجم کم بسیار مناسب بوده و شما میتوانید هر بار خمیر تازه تهیه کنید.

خمیر گیر 120 کیلویی

نانوایی ها جز آن دسته از مکان هایی هستند که نیاز دارند حجم بالایی از خمیر نان را به صورت یکجا تهیه کنند . پس به یک خمیر گیر با حجم بالا نیازمند هستند. خمیر گیر 120 کیلویی با ظرفیت بالایی که دارد ، به شما این امکان را میدهد که در حجم بالا خمیرهای مختلف مانند نان و شیرینی را تهیه کنید .

خمیر گیر 60 کیلویی

خمیر گیر 60کیلویی به نسبت دیگر ظرفیت های خمیر گیر ها یک حد متوسطی دارد . تنواع در انواع ظرفیت ها این امکان را به خریدار میدهد که حق انتخاب داشته باشد . هم چنین نزدیک بودن این ظرفیت ها به هم و اندک اختلاف میان آن ها کار را بسیار آسان تر کرده . شما میتوانید با یک انتخاب هوشمندانه نیاز خود را در این زمینه بر طرف کنید.

 

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1398 ساعت: 15:08

طرز تهیه مربای هویج :
برای طرز تهیه ی مربای هویج، هويج را از شب قبل رنده كنيد و در يک قابلمه ی لعابى بریزید و داخل آن هل را بریزید و روى آن شكر ريخته و بدون اينكه آن را هم بزنيد درب آن را بگذارید و آهسته قابلمه را كنار بگذارید تا زمانی که بخواهید مربا هویج را بپزید.

بعد از حدود 12 ساعت بعد درب قابلمه را بگذارید و آن را روى حرارت خیلی ملايم بگذارید و اجازه دهيد شكر آرام آرام ذوب شود و هويج از زير آرام آرام بپزد كه حدوداً يک ساعت زمان لازم دارد، می توانيد از شعله پخش كن استفاده کنید (شكر را هم نزنيد) در اين روش پخت مربا هویج آب احتياجى نيست و مربا خودش آب می اندازد.

در آخر كه مربا قل هاى ريز زد آب ليمو و يا جوهر ليمو را اضافه كنيد و بعد از ده دقيقه چوب دارچين، زعفران، گلاب، جوز هندى و وانيل ( 1/4 قاشق چاىخورى فلفل قرمز در صورت تمايل، نگران نباشيد مرباى شما تند نخواهد شد) را بریزید و از روى حرارت برداريد و بهتر است تا 24 ساعت در همان قابلمه بماند اما درب آن را نگذارید و روى قابلمه يک دستمال بزرگ و سنگين مانند حوله بياندازيد تا زمان خنک شدن عرق نكند، و بعد از اينكه خنک شد و مطمئن شديد كه مربا شكرک نزده آن را داخل شيشه هاى تميز و كوچک بریزید و در يخچال قرار بدهيد، توجه داشته باشيد كه هل و چوب دارچين را از مربا جدا نكنيد. برای طرز تهیه مربا هویج، ابتدا هویج رنده شده را با آب شکر مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار بدهید و اجازه بدهید به قوام بیاید، سپس پوست پرتقال و هل را اضافه کنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه دیگر بپزد تقریبا زمان پخت 2 ساعت طول می کشد زمانی که مربای هویج شما غلظت پیدا کرد نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد، اگر زیاد سفت شود مربا شکرک می زند و اگر شل باشد کپک می زند، پس حواستان باشد به غلظت متعادل رسید خاموش کنید.

 

و در آخر یک قاشق آبلیمو بریزید و زمانی که خنک شد آن را درون شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید

 

می توانيد از خلال هاى تازه پوست پرتقال هم در مرباى هويج استفاده كنيد (به اندازه ی 1/2 پیمانه ) و يا دو قاشق غذاخوری خشک آن، كه البته بايد بعد از كمى جوشاندن و قرار دادن در آب سرد براى چند ساعت و تعويض مرتب آب آن استفاده كنيد.

پوست پرتقال را 3 بار داخل آب بجوشانید تا تلخی آن ها از بین برود.
خلال بادام و پسته هم در مرباى هويج عالی می شود و مربا را زيبا می كند، در صورت تمايل اواخر پخت از هر كدام يک قاشق غذاخوری به مربا به صورت خشک اضافه كنيد.

 

در صورتى كه مرباى هويج با حرات كم و يكنواخت پخته شود شكرک نخواهد زد.
و اگر شكرک زد مربا را دوباره روى حرارت قرار دهيد با 100 ميلى گرم آب معمولى براى مدت پنج دقيقه جوشانده و از روى حرارت برداريد. و بعد از اينكه خنک شد در ظرف ريخته و كنار بگذاريد.


بهتر است مرباها را در ظرف لعابى درست کنید و از قاشق چوبى استفاده كنيد تا خوش رنگ تر شود.


بهتر است مرباى هويج را بعد از پخت براى مدت 24 ساعت در همان قابلمه نگهداريد تا اگر شكرک زد، دوباره آن را با كمى آب يا گلاب بجوشانيد.

منبع:سایت بیتوته

راه اندازی تجهیزات آشپزخانه...
ما را در سایت راه اندازی تجهیزات آشپزخانه دنبال می کنید

نویسنده : آوا امینی بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت: 12:03